Genervter Kunde schnappt sich Domain der Air France
06. Dez. 2021, 21:47 | 0 KommentareBeschwerden aus einem Online-Formular kommen jetzt beim Kunden an. Der leitet sie direkt an die Datenschutzbehörde weiter.
Der Kunde hat nach eigenen Angaben ein Online-Formular auf der Website der Air France ausgefüllt, um eine Rückerstattung für sein Flugticket zu bekommen. Prompt bekam er eine Fehlermeldung zurück: "no such domain". Die Adresse, an die das Online-Formular die Meldung schickt, war nicht registriert.
Der Kunde versuchte es schließlich per Telefon. Nach einer Stunde in der Warteschleife, bei "Musik in schlechter Qualität" wie er selbst schreibt, hat er schließlich aufgegeben. Vermutlich aus Frust hat er dann beschlossen, einen Schritt weiter zu gehen. Er hat sich angesehen, wohin die Domain des Online-Formulars führt und diese selbst registriert.
Auf http://websupportairfrance.fr/ kann die Geschichte des Mannes nachgelesen werden.
Code:
Dear Air France,
After filling in your Web form for a refund of my flight ticket,
your infrastructure generated an e-mail to this domain which was
then promptly bounced back to me since you failed to register it.
I then spend 1h listening to bad quality music in your support
hotline, before giving up.
As you failed to register this domain, I registered it for you.
Once you have processed my support request we can discuss me not
forwarding all received emails to CNIL anymore (that is, if you
want to take over the domain instead of changing your configuration).
Have a good day!
Christian
p.s.: Even after https://www.heise.de/news/No-such-domain-Airfrance-verliert-Supportdomain-an-veraergerten-Kunden-6287260.html
reporting, AF has not contacted me.
I assume CNIL is enjoying their insights into the AF operation.
=================
Update 1:
7.12.2021, noon: The e-mails seem to have stopped. So most
likely AF fixed their setup and changed the target address. I
did not hear from them.
Update 2:
7.12.21, 23:00: AF has now processed my support request.
After filling in your Web form for a refund of my flight ticket,
your infrastructure generated an e-mail to this domain which was
then promptly bounced back to me since you failed to register it.
I then spend 1h listening to bad quality music in your support
hotline, before giving up.
As you failed to register this domain, I registered it for you.
Once you have processed my support request we can discuss me not
forwarding all received emails to CNIL anymore (that is, if you
want to take over the domain instead of changing your configuration).
Have a good day!
Christian
p.s.: Even after https://www.heise.de/news/No-such-domain-Airfrance-verliert-Supportdomain-an-veraergerten-Kunden-6287260.html
reporting, AF has not contacted me.
I assume CNIL is enjoying their insights into the AF operation.
=================
Update 1:
7.12.2021, noon: The e-mails seem to have stopped. So most
likely AF fixed their setup and changed the target address. I
did not hear from them.
Update 2:
7.12.21, 23:00: AF has now processed my support request.
Mehr dazu findest Du auf futurezone.at
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