Kefir am 27. Juli 2022 um 21:58 |0 Kommentare | Lesezeit: 30 Sekunden
Tesla wollte 4.500 Dollar von Kunden, um Software-Sperre von Akku aufzuheben
Bild: Tesla
Erst nach einem Aufschrei in den sozialen Medien lenkte der E-Autohersteller ein.
Auf Twitter berichtet Hughes, dass eine/r seiner Klient*innen ein gebrauchtes Model S 90, das vor einem Akku-Upgrade ein Model S 60 gewesen war, zum Service bei Tesla brachte. Eigentlich hätte Tesla nur ein Internet-Upgrade durchführen sollen. Stattdessen setzte es die Akkukapazität des Fahrzeugs auf die ursprüngliche Batteriekapazität von 60 kWh zurück. Es habe ein "Konfigurationsproblem" gegeben, teilten die Tesla-Angestellten mit. Damit verringerte sich die Reichweite des E-Autos um rund 130 Kilometer.
Tesla really fires me up sometimes.😡🧵
I have a customer who's the ~3rd owner of a 2013 Model S 60.
At some point years ago the battery pack was swapped under warranty with a 90 pack. It wasn't software limited. It was effectively made into a 90 by Tesla.
Years went by.
(1/*)
Furious, he demands they restore it back to the way it was, and they refuse. "We can unlock it for $4,500."
😡
This guy bought a car, & years later Tesla reaches in remotely with no warning and literally cuts his usable range by a third!
(I confirmed story w/logs)
(4/*)
While I don't think it's ideal to need a huge social media push to get things accomplished, thanks to the momentum this thread has generated it seems like we've got a path forward with Tesla towards getting this taken care of the right way.
Thanks to those who've reached out!❤️
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